* HAR DU NOEN MINUTTER SÅ LES DETTE

Har du 5 minutter til overs? Inviter venner, familie, kollegaer og andre bekjente til forumet. Du kan hjelpe forumet å bli større :thumbsup: jakt og fiskeforumet blir bedre jo flere vi er:)

Skrevet av Emne: Konkurranse  (Lest 5960 ganger)

Utlogget blåflua

• jakt og fiske
Konkurranse
« Svar #15 på: Mars 29, 2008, 22:55:04 pm »
Det skal jeg absolutt gjøre!

h**p://www.storfisker.no/Forum/viewtopic.php?t=1198

I Bjertnessjøen skal det være Ørret og Abbor i følge linken over. Dette vannet er jo ganske så stort og ligger vel på høyde med råsjøen, mulig noen få høydemeter lavere. Men i råsjøen er det noen røybestander. Så jeg blir ikke forundret, dersom vedlikhold av sette fisk, forholdene av vann og bunngrunnlaget holder til, om det mulig kan være røye her også?!

I Helletjernet vil jeg tro det er en del middels god ørret. Kultiveringsarbeidet var jo veldig bra de første årene fra 2000. Satt ut også noen fisk der de senere årene, så dette vannet går det nok en del ørret på mellom 300- 600g. ((J.fr. settefisktabell fra RFA.no. (Endelig har den dukket opp igjen :D :D:D  ))  Og om det ikke er rensket for abbor vil jeg anta at det også er en del små borr der.
Livet er ikke det samme uten...... fisking!

Utlogget pettern

• Forumeier
  • jakt og fiske
    • http://www.fiskeforumet.net
Konkurranse
« Svar #16 på: Mars 30, 2008, 09:35:29 am »
det er godt

bjertnessjøen er det ørret og abbor og ikke noe annet
det settes ikke ut fisk i bjertnessjøen der yngler den selv,,men i fjor starta dem med tynningsfiske der for og få vekk mye av små abboren der oppe
mulig dem kommer til og sette noen fisk der men er rimelig grei ørret bestand der nå

helletjernet trur jeg det ikke er noe abbor igjenn kunn ørret

men det er bra da tok du den delen av konken
ligger litt til der vist du vil ha med deg mere
eller så send meg navn og adresse på pm til meg og jeg sender deg noe i posten og ja vi kan jo møtes et sted for jeg bor ikke langt unna deg heller siden du bor i lillestrøm og jeg på leirsund :D :D:D
MVH PETTERN

Utlogget blåflua

• jakt og fiske
Konkurranse
« Svar #17 på: Mars 30, 2008, 23:31:32 pm »
Først og fremst, beklager for retningsregelbrudd!

Mest moro med hele konkurransen var det å lære om marka. Er ikke veldig kjent på denne siden, men gleder meg til å legge meg ut på utforskningsturer.

Skal se om jeg kan få til litt mer på konken. Kan jo drømme om tidlig vårslipp. Da blir det ny rapport på meg  :roll: :roll::roll:
Livet er ikke det samme uten...... fisking!

Utlogget pettern

• Forumeier
  • jakt og fiske
Konkurranse
« Svar #18 på: Mars 30, 2008, 23:49:51 pm »
hehe det går greit,,,
sender deg en pm så kan du kontakte meg der med adressen din osv

bare gled deg du er masse og ta av her oppe :D :D:D  
tenke deg,,gjerdrum,,nittedal/hakadal,,holter og nannestad pluss hele nordåsen og mere til er masse og velge i :P :P:P
MVH PETTERN

Utlogget ørreten

• jakt og fiske
  • **
Konkurranse
« Svar #19 på: April 14, 2008, 20:12:35 pm »
Bjertnessjøen ja. Burde skjønt det ja :D :D:D  Vet nå at det i allefall er bra med ørret
 og flere tusen 500 abbor der. Kanskje bor det et par gjedder der også? Blir spennende å se om kultiveringa av sjøen vil funke. Det har vært drevet uttynningsfiske på abboren der et par sesonger nå. Har visst vært overbefolket slik at det har vært mye men små ørret i vannet.

Utlogget pettern

• Forumeier
  • jakt og fiske
Konkurranse
« Svar #20 på: April 14, 2008, 21:00:22 pm »
stemmer det ja dem har holdt på med uttynningsfiske på abboren
og det er borte ganske mye der oppe,dette for og få en mye bedre ørret stamme
god del smått av den her oxo men er mye fin fisk der også
gjedde går det ikke der oppe heldigvis :shock: :shock::shock:
MVH PETTERN